Fysioterapeutti / tuki- ja liikuntelin vaivat, urheilufysioterapia, psykofyysinen fysioterapia, äitiysfysioterapia sekä manuaalinen terapia

Stina Hiltunen

Olen kotoisin Vaasasta ja valmistuin fysioterapeutiksi Seinäjoen AMK:sta 2010. Olen työskennellyt fysioterapiayrittäjänä vuodesta 2011 lähtien.

Osaamiseni on erityisesti tuki- ja liikuntaelin sekä urheilufysioterapiassa. Myös mielen ja kehon yhteistoiminta, ihmisen kokonaisvaltainen ymmärtäminen, mielenterveydelliset haasteet sekä stressin ja traumojen vaikutukset kehoon kiinnostavat. Tämän vuoksi olen syventynyt myös psykofyysisen fysioterapian maailmaan 1,5 vuoden bio psykososiaalinen työote koulutuksella.

Yleisimmin vastaanotolleni hakeudutaan selän ja niskan kiputilojen vuoksi, alaraajojen sekä olkapään kuntoutuksessa ja kiputiloissa. Psykofyysisen fysioterapian vastaanotolle tullaan yleisimmin stressin, unihäiriöiden, ahdistuneisuuden tai paniikkihäiriöiden vuoksi. Psykofyysisestä fysioterapiasta ja sen keinoista voit lukea lisää tällä sivustolla.

Olen myös perehtynyt osteopaattiseen manuaaliseen terapiaan, urheiluhierontaan, fascia manipulaatioon, äitiysfysioterapiaan, opiskellut jooga opettajaksi ja syventänyt ammattiosaamistani urheilufysioterapian kursseilla.

Urheilu kuuluu elämääni vahvasti, ja rakkaita harrastuksiani ovat skeittaus, lomareissuilla surffaus, kesäisin, wakeboarding, talvisin lumilautailu sekä näitä tukeva lajinomainen harjoittelu kuntosalilla sekä pyöräily.

Aiemmin olen pelannut salibandyä kakkosdivarissa, tanssinut hiphop- sekä streetdancea, yleisurheillut, ratsastanut, pelannut pesäpalloa sekä tennistä ja ennen lautalajeja harrastin crossfittiä sekä kehonpainoharjoittelua.

Minulla on omakohtaista kokemusta mm. polven eturistisiteen sekä polven kierukan vammoista sekä pienemmistä urheiluvammoista, ja osaan tukea
sinua kuntoutusprosessissasi!

Koulutukset:

Fysioterapia AMK seinäjoki 2007-2010

Triggerpisteet, Hieronta Akatemia 2011

Manuaalisen terapian koulutus, ostepatiakoulu Atlas 2012-2013

Urheilijan lonkka- ja lanneranka. Suomen urheilufysioterapeutit SUFY. 2013

Urheilijan rintakehä. SUFT. 2013

Urheilijan olkapää. SUFT. 2014

Urheilijan nilkka. SUFT. 2014

Akupunktio. Matti Henttinen 2015

Yläraajan neuraalikudos ja kuntoutus. Matti Henttinen. 2016.

Polven yleiset kiputilat ja kuntoutus. Matti Henttinen 2016

Olkapään jännekiputilat ja kuntoutus. Movedoc. 2017

Fasciamanipulaatio. Stecco. 2018

Biospykososiaalinen työote, psykofyysinen fysioterapia. Matti ja Anja Henttinen 2018

Jooga opettaja (200h) Magnus Appelberg. 2019

Äitiysfysioterapian peruskoulutus. Femihealth. Ira Riisanen ja Tuula Schoultz. 2020

Niskan kiputilat, radikulaarioireet sekä kuntoutus ja manuaalinen terapia. Movedoc. 2021

Biomekaniikan peruskurssi. SAMK. 2022

Polven fysioterapia. Marko Gröhn. 2022

Voimaharjoittelun eri muodot tukemassa kehon kannatusta. SAFY 2022

Urheiluvammaseminaari. Urheiluvammat ja niiden ennaltaehkäisy. 2022. Kati Pasanen, Peter Halen.

Fysioterapeutti tukenasi aktiivisessa elämässä

Fysioterapeutti on kuntoutualan ammattilainen ja terveydenhuollon laillistettu ammattihenkilö, joka on suorittanut fysioterapeutin, lääkintävoimistelijan tai erikoislääkintävoimistelijan tutkinnon. Fysioterapeutin ammattinimikettä saa käyttää ja ammattia harjoittaa vain tutkinnon suorittanut fysioterapeutti.

Fysioterapeutti vastaa itsenäisesti työnsä suunnittelusta, toteutuksesta, arvioinnista ja kehittämisestä. Hän ottaa huomioon eettiset ja lainsäädännölliset näkökulmat, fysioterapian vaikuttavuuden, tehokkuuden ja taloudellisuuden vaatimukset. Lisäksi hän huomioi asiakkaan ja perheen tilanteen ja toiminnan merkityksellisyyden.

Fysioterapeutin työ on asiakaslähtöistä ja näyttöön perustuvaa. Fysioterapeutti toimii yhteistyössä asiakkaan, muiden asiakkaan hoitoon ja kuntoutukseen osallistuvien asiantuntijoiden kanssa sekä oman alansa asiantuntijana moniammatillisissa työryhmissä. Fysioterapeutin tehtävänä on edistää, palauttaa ja ylläpitää asiakkaan terveyttä, liikettä, liikkumista ja toimintakykyä. Fysioterapeutit työskentelevät mm. sairaaloissa, terveyskeskuksissa, tutkimus- ja hoitolaitoksissa, erilaisissa kolmannen sektorin tehtävissä tai yrittäjänä.

.

Naprapaatti

Anni Heino

Olen valmistunut naprapaatiksi Kymenlaakson ammattikorkeakoulusta. Naprapaattina olen erikoistunut tuki- ja liikuntaelinsairauksiin sekä niiden toimintahäiriöiden tutkimiseen, hoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Vastaanotolleni tavallisimmin hakeudutaan niska-, hartia- ja selkävaivojen, päänsäryn, hermopinteiden, puutumisten sekä lihas- ja nivelvaivojen vuoksi.

Urheilu on kuulunut elämääni aina ja pelaan tällä hetkellä pesäpalloa, joten yleisesti urheilumaailma ja sen tuomat vammat ovat mielenkiinnonkohteeni. Haluan auttaa sinua vaivasi kanssa ja löytää juuri sinulle sopivan hoitomuodon.

Löydät vastaanottoni Fysio-Otteen tiloista Töölöstä ja voit varata ajan Fysio-otteen nettiajanvarauksen kautta. Minut tavoittaa myös numerosta 045-2185733. Varaa minulle aika niin etsitään yhdessä sinulle kivuttomampi arki!