Fysioterapia

MITÄ FYSIOTERAPIA ON ?

Fysioterapeutin vasaanotolle hakeudutaan usein kun kehossa on jokin kiputila, johon itse ei ole saanut ratkaisua. Fysiotrapeutti eli minä, tekee tutkimuksen testaamalla kehoa eri liikkein sekä haastattelee ja tekee diagnoosin ja arvion kivun aiheuttajasta sekä hoitopolusta ja hoidon toteutuksesta. Tavoitteena on löytää oireen aiheuttava tekijä sekä selvittää siihen johtavat syyt ja oireen todellinen alkulähde.

Kuuntelen myös sinun toiveesi ja tavoitteesi ja otan ne huomioon, ne ovat tärkeitä.

Fysioterapia on myös paljon muuta kuin pelkkää fyysistä vaivan hoitoa, se on myös asiakkaan kokonaisvaltaista huomioimista sekä kuuntelua ja keskustelua. Mitään hoitomuotoa, mitä et itse halua tehdä ei tietenkään lähdetä väkisin toteuttamaan. Kerron ammatillisen näkemykseni ja keskustelemme ja valitsemme hoitomuodot yhteistuumin.

LIIKEHARJOITTEET JA NIIDEN MERKITYS

Yhdistän fysioterapiassa sekä manuaalisia tekniikoita että annan liikeharjoitteita.

Usein kuulee ihmisten olevan pettyneitä siihen, että fysioteraputti ”antoi vain jotain liikkeitä vaikka liikun kyllä jo” eikä parantanutkaan kipua kosketuksella. On tärkeää ymmärtää, että nämä annetut liikkeet ovat spesifisti tarkoitettu juuri sinun kiputilaan. Lihaksistoa tukemalla, vahvistamalla, liikkuvuutta parantamalla tietyin liikkein vaikutamme koko kehon toimivuuteen ja tätä kautta kipu ja sen aiheuttaja paranee.

MANUAALINEN KÄSITTELY OSANA FYSIOTERAPIAA

Käytän fysioterapiassani myös manuaalisia keinoja. Tykkään yhdistää tekniikoita ja koen, että juuri yhdistämällä harjoituksia sekä manuaalista terapiaa, saadaan paras tulos. Käytössäni on myös paineaaltohoitolaite (eswt) joka on erittäin tutkittu laite ja loistava apu esimerkiksi jännekipujen hoidossa yhdistettynä harjoitteluun.

Manuaalisina tekniikoina käytän hierontaa, fascia manipulaatiota, osteopaattista terapiaa, nikama manipulaatiota sekä triggerpiste painelua.

Pyrin myös neuvonnan kautta vaikuttamaan arkeesi, jotta voit mahdollisesti tehdä parempia valintoja jatkossa kipuja välttääksesi.

JOOGA VAI FYSIOTERAPIA ?

Vaikka opetan myös joogaa niin haluan painottaa, että jooga ei ole kipua lievittävä harjoitusmuoto. Toki siitä voi olla apua jollekin joihinkin kipuihin. Mutta, jos sinulla on ollut jokin tietty kipu pidempään, jooga ei ole välttänmättä se paras vaihtoehto. Usein venyttäminen ei ole se ratkaisu, vaikka se siltä tuntuukin vaan nimen omaan oikeiden lihasten vahvistaminen saattaa olla ratkaisu. On tärkeä ymmärtää, että jooga on pääosin terveen kehon liikuntaa ja erityisesti oman itsetuntemuksen syventämistä liikkeen ja hengityksen avulla.

MITÄ MINÄ VOIN TARJOTA ?

Tarjoan erityisesti tuki-ja liikuntaelin vaivoihin erikoistunutta fysioterapiaa, urheilufysioterapiaa sekä myös äitiysfysioterapiaa. Tarjoan myös kuuntelevaa korvaa ja otan asiakkaan toiveet huomioon ja hoidan kaikkia kuin perheen jäseniäni. Vastaanotolle hakeudutaan yleisimmin selkä, niska-hartia, lonkka, polvi sekä olkapään ja kyynärpään kiputilojen vuoksi.

Minulla on myös osaamista psykofyysisestä fysioterpiasta. Olen käynyt bio psykosoiaalisen fysioterapian koulutuksen.

Autan sinua tilanteissa joissa liikkumis- ja toimintakyky ovat tai saattavat olla uhattuina vamman, kivun, sairauden, toimintahäiriön ,ikääntymisen tai ympäristötekijöiden johdosta.

Ja aina ei edes tarvitse olla mitään vammaa tai kipua, jotta voit tulla vastaanotolleni. Ennaltaehkäisy on erityisen tärkeää ja esimerkiksi 80% urheiluvammoista voidaan ennaltaehkäistä oikeilla harjoitusta tukevilla harjotteilla!

Teen mielelläni yhteistyötä myös nuorten sekä aikuisten urheilujoukkueiden kanssa !

Mulle voit varata ajan fysioterapiaan varaamalla ”hoitokäynti”

Terkuin Stina

Tukenasi aktiivisessa elämässä

Fysioterapeutti on kuntoutusalan ammattilainen ja terveydenhuollon laillistettu ammattihenkilö, joka on suorittanut fysioterapeutin, lääkintävoimistelijan tai erikoislääkintävoimistelijan tutkinnon. Fysioterapeutin ammattinimikettä saa käyttää ja ammattia harjoittaa vain tutkinnon suorittanut fysioterapeutti.

Meillä fysioterapeutti vastaa itsenäisesti työn suunnittelusta, toteutuksesta, arvioinnista ja kehittämisestä. Työskennellessä otetaan huomioon eettiset ja lainsäädännölliset näkökulmat, fysioterapian vaikuttavuuden, tehokkuuden ja taloudellisuuden vaatimukset.

Meillä Fysio-Otteella työ on aina asiakaslähtöistä, ja toteutamme kaikki asiakaskäynnit yksilöllisesti tarpeitasi kuunnellen. Toimimme yhteistyössä muiden asiakkaan hoitoon ja kuntoutukseen osallistuvien asiantuntijoiden kanssa sekä lisäksi oman alamme asiantuntijoina moniammatillisissa työryhmissä. Fysioterapeutin tehtävänä on edistää, palauttaa ja ylläpitää asiakkaan terveyttä, liikettä, liikkumista ja toimintakykyä.

Äitiysfysioterapia

Äitiysfysioterapia on kokonaisvaltaista, ennaltaehkäisevää tai kuntouttavaa fysioterapiaa, jonka tavoitteena on edistää raskaana olevien ja synnyttäneiden naisten terveyttä sekä hyvinvointia. Ohjaus, neuvonta ja kuntoutus pohjautuvat tutkittuun tietoon ja kliiniseen kokemukseen, joita äitiysfysioterapia käsittelee näillä aloilla:

• Raskausajan liikunta ja harjoittelu
  • Synnytykseen valmistautuminen
  • Synnytyksestä palautuminen
  • Suorien vatsalihasten erkauman kuntoutus
  • Äidin ergonomia vauva- ja pikkulapsiaikana
  • Kivun hoito ja ennaltaehkäisy raskauden aikana tai synnytyksen jälkeen
  • Sektio- ja episiotomia-arpien hoito

Toivotamme vauvat lämpimästi tervetulleiksi hoitokäynneille.

Varaa aika

Asiakaspalaute vois tulla tähän